dinsdag 20 mei 2014


Zo, wat een heerlijke dag was het vandaag. Het was niet alleen mooi weer, maar ook hadden we eindelijk eens qualitytime met ons gezin ingepland. De afgelopen weken zijn mijn man en ik beide druk geweest met werken. De zondag zijn we normaal altijd samen, maar al een aantal weken heb ik gewerkt op de zondag. Het werd dan ook eens tijd met z'n vieren iets leuks te gaan doen. Via Vakantieveilingen kreeg ik het aanbod een pretpark naar keuze te bezoeken. En dat werd attractiepark Slagharen.

Ik had voor Hayley een dagje vrij aangevraagd van school. Dat is het voordeel van niet leerplichtig zijn. En in plaats van vroeg aankleden en richting haar school, reden we in de vroege ochtend richting Slagharen. We hadden gedacht niet heel lang onderweg te zijn, maar aangezien we ook nog boodschappen gingen doen en moesten tanken, zaten we al snel 2 uur in de auto.

Rond 11 uur kwamen we dan eindelijk aan. Hayden had gedut in de auto en was helemaal klaar voor een gezellige dag. En het geduld van Hayley was op. Zij kon niet wachten om naar het pretpark te gaan. De kaarten lagen voor ons klaar bij de receptie. Daar kregen we ook nog een parkeerkaart van de vriendelijke dames. Zonder moeite kwamen we het park binnen.

 

Ik ben toen ik jong was ooit een keer in het park geweest en mijn man nog nooit. We hadden ook geen idee wat we konden verwachten. We zijn het park in gelopen en hebben ons maar laten verrassen.

Mijn eerste indruk

Ik vond het park een belevenis op zich. Er is een winkelstraat in het midden van het park. Er zijn daar allemaal winkels en gamehallen. De gebouwen zijn in countrystyle gemaakt. Je kunt er touwtje trekken, eendjes vissen, souvenirs kopen en allerlei andere spellen doen. Wij zijn daar altijd dol op. Ook zijn er in de straat verschillende eettentjes. De winkelstraat is het centrale punt van het park. Links en rechts daarvan zijn alle attracties.

 
Het park is erg schoon en goed onderhouden. Je vind er om de 10 meter wel een prullenbak om je rommel in weg te gooien. Ook zijn er een hoop bankjes waar je lekker op kunt zitten. Het enige dat ik miste waren bordjes die een beetje de weg wijzen naar verschillende attracties.
 
De attracties 

Wij zijn 1 keer in het hele park rond geweest. Er is veel te doen voor jong en oud. Hayley mocht in veel attracties onder begeleiding en ook Hayden heeft de hele dag leuk meegedaan. Zo hebben we met z'n allen in de Oldtimers gereden. Dat was ontzettend leuk. Hayley zat naast mij en Hayden bij mij op schoot. Allebei hadden ze een stuur vast. Hayden vond het fantastisch. Dat is toch leuk? Dat een jongetje van 1 jaar ook kan meegenieten met een dagje weg en niet alleen maar in de wagen zit.

 
Het allerleukste vond Hayley de waterglijbaan. Het was een ontzettend hoge glijbaan waar je vanaf kon met een bootje. Samen met mijn man ging ze er vanaf. Het was zo hoog, ik durfde het niet eens. Hayley gilde het uit, maar ze kon er niet over ophouden. Blijkbaar gaf de adrenaline toch echt een kick. Ik vond het heel stoer dat ze er vanaf ging.
 
De kleintjes worden echt niet vergeten in het park. Zo staan er naast de Oldtimers diverse attracties in een kermisachtige sfeer.
 
 
Wat ik zelf erg leuk vond, waren de pony's. Helemaal achterin het park stonden ze. En onder begeleiding van een ouder mag een kindje (van maximaal 30 kilo) op een pony rijden. Hayley had nog nooit op een paardje gezeten en vond het reuze spannend. Mijn kleine dierenvriend was dan absoluut niet bang. Het allereerste paardje waar ze op ging zitten heette Valentino. Dat was toch wel bijzonder, want zo heette ons hondje ook. Het klikte goed met het paardje. Hayley en ik genoten van het rondje dat we met hem mochten lopen.
 
 
Ook waren er genoeg attracties om even af te koelen met het warme weer. Helaas was Hayley nog te klein van de splash. Daar waren we graag in gegaan. Maar voor haar leeftijd waren er genoeg andere dingen te doen die te maken hebben met water. Zo was er een goudmijn, waar je in het water naar goud kon zoeken. Je moest dan zeven met je handjes. Naast de Oldtimers stond een klimtoestel met fonteinen. Er was een draaiende attractie waarin je elkaar kon natspuiten met water. En natuurlijk was er die mooie grote fontein bij de entree.

 
 
Mijn eindoordeel
 
Wat een heerlijk en ontzettend leuk attractiepark! Er is zoveel te doen voor de kleintjes. Blijer kun je mij niet maken. We hebben een heerlijke dag gehad met z'n vieren. Om 17:00 uur sloten de attracties. We besloten daarom als laatste nog 1 keer naar de paardjes te gaan zodat ze Valentino nog een keer gedag kon zeggen. Het was voor haar moeilijk afscheid te nemen van de dag en het paardje. Valentino kreeg een dikke knuffel van haar.
 
En wat betreft die vakantie die we volgend jaar willen boeken, we weten nu waar we naar toe willen. We hebben een slotje gehangen aan de vriendenbrug met al onze namen erop. Daar moet volgend jaar nog een slotje aan komen te hangen. We hebben zo een gave dag gehad. Dat willen we heel graag een keer over doen! En dan kan Hayley Valentino weer een dikke knuffel geven.
 
 
Sfeerimpressie
 
Hierbij nog een aantal foto's van het park om een impressie te geven van de sfeer en de attracties van het park. Zou je ook graag een dagje naar Slagharen willen? Doe dan mee aan de veiling op Vakantieveilingen.nl.
 
 






Categories:

2 opmerkingen:

  1. Slagharen is super! Mijn kinderen genieten er met volle teugen van als ze daarheen mogen.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!