vrijdag 2 mei 2014


Hayden is gelukkig niet echt een spenenkind. Hayley is dat ook nooit geweest. Er zijn kindjes die met bijna 5 jaar nog met een speen rondlopen. Hier niet. Hayley nam toen ze 2 was al afscheid van haar speen. Ze kon prima zonder en ook duimt ze niet.

Hayden heeft eigenlijk alleen een speentje in zijn mond als hij gaat slapen of als we op pad zijn en hij vindt de situatie erg spannend. Of als hij een beetje moe is en wat tv kijkt. Dan vindt hij het ook wel lekker om te spenen. Verder niet. En eigenlijk hoop ik dat hij straks net zo snel en makkelijk van zijn speen af is als Hayley.

Maar voor nu mag hij er nog lekker van genieten. Want het is wel heel schattig. Die speen brengt rust en zorgt voor geborgenheid. Zodra die speen in zijn mondje gaat, zie ik zijn gezichtje ontspannen en hem genieten. Hayden heeft speentjes van Nûby. Hayley had een ander merk, maar Hayden vindt alleen de Nûby spenen lekker. Dat is dan ook voor aanstaande mama's een absolute tip: koop niet 10 dezelfde soort spenen, maar probeer verschillende merken. Je weet nooit of je kindje de speen wel accepteert. Want er zijn verschillende vormen en soorten spenen.

 
Deze speen van Nûby heeft een vrolijk aapje en wat bloemetjes. Ook heeft de speen een ring, zodat je deze kunt bevestigen aan een spenenkoord. Handig voor als je kleintje graag zijn/haar speentje op de grond gooit terwijl hij/zij in de wagen zit. De speen sluit ook goed aan op het gezicht van Hayden. Hij zit precies rond zijn mondje en komt niet tegen zijn wangen aan waardoor er geen afdrukken ontstaan op zijn gezicht.

Over de fopspenen van Nûby:

De Prism orthodontische fopspenen zijn ontworpen om natuurlijk en comfortabel te passen in de mond van uw baby . De zachte borsteltjes op de speen masseren en stimuleren uw baby's tandvlees.

De schild is voorzien van openingen die ervoor zorgen dat de lucht goed kan circuleren tussen de fopspeen en baby's delicate huid, dit voorkomt huidirritatie. Ze zijn beschikbaar in verschillende kleuren. En omdat ze van Nûby zijn, zijn ze ook gegarandeerd BPA-vrij!


 
De spenen zijn er in verschillende kleuren en designs. Ook zijn ze verkrijgbaar in diverse maten: van 0-6 maanden, 6- 18 maanden en 18 maanden+. De spenen van Nûby zijn o.a. te koop bij Farmaline.
 
Vind Nûby op Facebook en Pinterest.
 
 
Categories:

8 opmerkingen:

  1. en wat is nu de review? ik mis hier een beetje het review gedeelte. ik weet hierdoor nog steeds niet of ik het product wel of niet moet kopen. want de algemene gegevens van de speen en de werking kan ik ook op de verpakking of via de fabrikant nagaan....

    Ik mis informatie als:
    is hij smaak / reuk vrij?
    hoe gemakkelijk is deze speen te reinigen? zijn er kiertjes en gaatjes waar vuil tussen gaan zitten? en krijg je dit gemakkelijk schoon? gaat de speen tot de maximale gebruiksduur mee? hoe lang is deze gebruiksduur?
    Dat zijn dingen die ik als aanstaande moeder wil weten. Want het is best leuk om te lezen hoe uw kinderen met de speen omgaan en natuurlijk u als moeder. Maar ik word er over het product weinig wijzer over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie! Ik zal een volgend product wat uitgebreider beschrijven aangezien daar behoefte aan is. Of de speen smaak/reuk vrij is: ik ken zelf geen spenen die een speciale smaak of reuk hebben. Dus voor mij is het gewoon een speen met 'spenensmaak'. Gezien de lucht die in en uit gaat met het spenen zitten er altijd wel kieren en gaatjes in spenen. Met uitkoken krijg je dit altijd wel goed schoon. En de maximale gebruiksduur verschilt per kind. De 1 doet er 2 maanden mee en de ander een jaar. Ik zelf vervang de spenen met de 4 a 5 maanden.. Ik hoop hiermee je vragen te hebben beantwoord. Groetjes Elise

      Verwijderen
    2. Hoi Elise,

      Ja hier kan ik wat mee in mijn overweging om er 1 aan te schaffen. Dank u wel voor de toegevoegde informatie zijn we heel blij mee.

      Verwijderen
  2. Volgens mij lijken de nuby spenen erg op de avent spenen.... mijn meisje heeft altijd de avent speen gehad voor in bed, en huilmomentjes.... ik kocht de avent speen omdat men daarover vertelde dat de ontwikkeling van de groei van gehemelte/tandvlees/tanden op een natuurlijke manier zou gaan.... maar ook omdat de Avent speen geen gebogen schildje had...van alle andere speentjes met een gebogen schildje kreeg ze afdrukjes in haar wangen (en yep, mijn meisje had behoorlijke wangen)...zo heeft volgens mij ieder kindje een favoriet....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ja een speen is eigenlijk een persoonlijke keuze van je kindje. Ik vind bij deze speen het handige dat je een ringetje hebt waar je kindje aan kan friemelen en hem vast kan maken aan een spenenkoord zodat je hem niet verliest.

      Verwijderen
  3. De bovenstaande vragen zijn zeker wat algemeen over spenen. Ik vind het een leuke review. Wat een leuk ventje is Hayden. En de speen is erg vrolijk! Fijn dat hij er nog mag van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ja ik houd van een persoonlijke twist om op die manier een product te laten zien. Dat is gewoon mijn manier van bloggen.

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!