vrijdag 9 mei 2014

 
Al een aantal weken was ik op zoek naar de ideale buggy voor Hayden. Ik had nog de oude van Hayley. Maar daar was ik toch niet helemaal tevreden over. Ik heb hem aan mijn moeder gegeven, want de wagen verkopen wilde ik niet. Voor hen ook handig als opa en oma een eigen wagen te hebben thuis met 3 klein kinderen. Mijn ouders blij natuurlijk, maar ik had nog steeds geen nieuwe buggy. Met mijn huidige wagen moest ik het nog maar even doen. Totdat ik een mail kreeg van Oogappel.nl met de vraag of ik de Elodie Details Stockholm plooibuggy voor hen wilde reviewen. Toen ik de wagen bekeek, zag ik het meteen: dit is de buggy waar ik altijd naar op zoek ben geweest!


Mijn eerste indruk

Wat een ontzettend stoere en stijlvolle buggy is de Elodie Details Stockholm plooibuggy. De naam klinkt niet alleen chique, maar de wagen is absoluut classy. Het oog wilt ook wat tegenwoordig en deze buggy voldoet qua uiterlijk al zeker aan mijn verwachtingen. Ik heb zelf gekozen voor een zwarte wagen. Maar er zijn verschillende varianten beschikbaar, waaronder de kleurige Revolution en de Rockabilly Dot. De wagen is ook hoog genoeg voor mij en ik ben 1,75 cm. Zelfs met hakken aan, loop ik niet gebogen met de buggy.

Het comfort

De zitting voelt zacht en dat maakt het zitten voor je kindje comfortabel. Dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste bij een wagen. Je kindje zit erin. Je koopt het voor hen. Wat heb je aan een wagen waar je kindje niet lekker in zit? Bij veel buggy's zie je dat zij weinig ondersteuning hebben aan de onderkant, je kindje hangt dan zowat in de buggy. Bij de Elodie Details Stockholm plooibuggy is de ondersteuning optimaal en vooral de rugleuning is erg zacht. Ook kan het voeteneinde naar boven of naar beneden worden gezet. Zo kan je kindje ontspannen zitten met de voetjes omhoog, maar ook is het ideaal voor de groei. Mocht je kindje zo groot zijn dat de voetjes naar beneden kunnen, dan zit eronder nog een band waarop de voeten kunnen steunen.

De wielen
 
Als je de wielen ziet zou je denken plastic ronde wielen die hard zijn. Nou laat je niet misleiden. De wielen kun je indrukken met je vinger als je kracht zet. Geen opblaasbare banden dus, maar wel zachte banden. Tenminste zacht genoeg. Op die manier kun je onbezorgd rondrijden zonder bang te worden dat de band lek gaat. En ook maakt de buggy geen kabaal door de zachtheid van de wielen. Niks is zo oncharmant als een rammelende buggy die ontzettend veel herrie maakt op de stenen en daarnaast kan een slapend kindje er ook nog wakker van worden. De wielen hebben een diameter van 16 cm.


Verschillende standen van de kap en zitting

De buggy heeft 3 standen waarin je kindje kan zitten: rechtop, half naar achteren en bijna helemaal plat. Ideaal voor je kindje. Zo kan je kindje actief mee doen in de stand waarin hij/zij recht op zit, een beetje doezelen in de halve stand naar achter en heerlijk slapen in de stand waarin de zitting bijna plat naar achteren gaat.

Maar niet alleen de zitting heeft verschillende standen. Ook de kap heeft ook verschillende mogelijkheden. Zo kun je de kap van de buggy af halen. Maar ook zit er een rits in de kap met een extra stuk, waardoor de kap juist een stuk groter wordt en je deze meer naar voren kunt klappen. Ideaal om je kindje te beschermen tegen een stukje in de regen, wind, de zon of om bij een dutje een afgeschermd plekje te creĆ«ren.

En wat ik zelf dan ook nog ontzettend fijn vind, is het netje waar je doorheen kunt kijken. Zo kun je even spieken bij de kleine, maar ook met elkaar communiceren.

Opbergen en opbergruimte

Vlakbij de hendels zit, precies binnen handbereik, een zakje. Een ideaal zakje om spullen in op te bergen zoals je sleutels, telefoon of portemonnee. Zo hoef je geen handtas aan de buggy te hangen om persoonlijke spullen dichtbij je te hebben.

 
Onder aan de buggy zit een mand waar je spullen in kunt leggen, zoals boodschappen of andere dingen die je nodig hebt onderweg. De maximumcapaciteit van de mand is 5 kg. De mand hangt mooi onder de zitting en niet te ver onderaan. Zo hoef je niet bang te zijn dat ze mand te ver doorzakt en deze over de grond gaat slepen. Dat probleem speelt zich bij diverse wagens vaak af, bijvoorbeeld bij het opgaan van de stoep of het instappen van de bus.
 
 
Ook de buggy zelf is goed op te bergen. De wagen is makkelijk dubbel te klappen door middel van een hendeltje en met een haakje zet je de dubbelgevouwen wagen vast. Met een hendel aan de zijkant kun je wagen vasthouden en bijvoorbeeld de auto in tillen. De buggy weegt 7,9 kilo en is dus niet zwaar. Daarnaast wordt er een speciale travelbag geleverd bij de buggy, zodat je je wagen onbezorgd kunt vervoeren. 
 

Mijn oordeel

Ik ben niet anders dan blij met deze super buggy. Hij is licht, goed wendbaar, stijlvol en voor Hayden heeft de wagen een erg goed zitcomfort. Ik ben vooral te spreken over de verstelbare kap met de verschillende standen en dat deze ook makkelijk te verwijderen is. Wat mij betreft heeft deze buggy alles wat een ouder en een kindje nodig hebben. Als je op zoek bent naar een buggy of er in de toekomst een wilt aanschaffen, dan is de Elodie Details Stockholm plooibuggy een absolute aanrader!

De Elodie Details Stockholm plooibuggy is online te koop bij Oogappel.nl voor €249,-.

14 opmerkingen:

  1. Van zo,n review wordt je blij... Ziet er echt heel goed uit. En fijn dat jullie helemaal tevreden zijn over de buggy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het wel een hele mooi buggy. We hadden voor onze kleine een quinny en Kwa prijs ia die hetzelfde maar deze oogt wel veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een buggy met dezelfde fijne punten maar dan voor 70 euro. Ik vind persoonlijk 249 eurovoor een buggy belachelijk duur. Had je hem voor deze prijs zelf gekocht als je hem niet zou mogen testen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De 1 geeft er meer aan uit dan een ander. De 1 koopt een Ikea babykamer van 300 euro en de ander een kamer van 3000 euro. De kwaliteit verschilt zeker, maar je geeft uit wat je kwijt kan. Ik zou hem zelf wel kopen. Voor mijn andere buggy heb ik toen ook bijna 200 euro betaald en dat was echt een onding. Wij geven graag geld uit aan mooie spullen. Mijn zus gaat de buggy ook kopen.

      Verwijderen
  4. Prachtige buggy! Wat fantastisch dat je deze buggy mocht proberen.....
    Heel veel plezier ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er goed uit! Maar duur zeg, pff. Wij hebben een buggy van 50 euro gekocht voor de vakantie vorig jaar en die heeft exact wat jij noemt. Ik gebruik hem bijna dagelijks al ruim een jaar lang en hij blijft ontzettend goed en fijn lopen. Heel veel wandelplezier jullie twee, Hayden zit er echt heerlijk stoer in!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik 'weet' het verschil tussen een goedkopere en duurdere buggy...Heb zelf een buggy gehad van Titanium Baby...en wat was ik daar blij mee:)...en wat heb ik die goedkopere buggy $@$#@$... Een mooie wagen zeg!!! ziet er goed uit... daar zal je veel plezier van hebben....misschien deze vragen nog handig voor andere mama's;
    - Kan je nog steeds in 'ligstand' van de rugleuning goed bij het mandje?
    - Kan je 'met kind op de arm' de buggy inklappen en uitklappen?
    - Zit er een regenkap standaard bijgeleverd/ zo ja, hoe valt hij over de wagen/is het goed en makkelijk te bevestigen
    - Zitten er nog adapters bij waardoor je er een autostoeltje op kan bevestigen?
    - Mag deze buggy met dit gewicht mee op de fiets/ zo ja kan de buggy aan een universele fietsdrager gehangen worden?
    - Kunnen de wielen er af zodat je ze eens in de zoveel tijd kunt schoonmaken/olien/sprayen?
    - Kan de bekleding af van de buggy/ en of het te wassen is in de machine?
    - Kan je de rugleuning makkelijk in ligstand doen/zonder dat je kindje wakker wordt?
    - Zijn er bijhorende voetenzakken en of accessoires bij te bestellen?
    - Is de (3 punts) gordel om het kindje heen makkelijk open en dicht te krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Maaike, wat een hoop vragen. Ik ga mijn best doen ze te beantwoorden. Zodra de buggy helemaal naar achteren staat kun je niet meer bij het mandje. De buggy kan je met 1 hand inklappen en dus is het mogelijk met je kindje op je arm. Er zit geen standaard regenkap bij geleverd. Deze is apart te bestellen op de site van Oogappel.nl. Er is dus wel een speciale regenhoes voor deze wagen. Of je hem mee kan nemen op de fiets weet ik niet. Hij weegt 7.9 kilo. De wielen van de wagen kunnen eraf zodat je ze kunt schoonmaken. De bekleding kan niet van de wagen af, maar hij is makkelijk schoon te maken met wat zeep en een doekje. De rugleuning kun je makkelijk in ligstand doen. Of je kindje wakker wordt, dat verschilt per kind. En de gordel is makkelijk open te krijgen met 1 druk op de knop.
      Hopelijk heb ik je vragen zo beantwoord :) groetjes Elise

      Verwijderen
    2. Hey, dank! wat een vragen he;)... niet zozeer voor mijzelf, ben allang uit de buggytijd met mijn dochter van 5,5 jaar oud....maar dit soort vragen daar liep ik wel tegen aan toentertijd... alsnog bedankt voor het antwoorden!

      Verwijderen
    3. En correctie: Je kunt wel bij je spullen als de wagen in ligstand zit. Namelijk via de zijkant :)

      Verwijderen
  7. Zou je me uit kunnen leggen hoe ik de buggy in moet klappen? Ik heb 'm net ontvangen maar ik begrijp echt niet hoe hij ingeklapt moet worden, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ow sorry late reactie! Misschien heb je het ondertussen al gevonden. Maar rechts steekt een pedaal uit. Die moet je intrappen met je voet en dan trek je de hendel aan de achterzijde omhoog. Dan kun je de buggy naar voren klappen. Succes en veel plezier met de wagen!

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!