donderdag 16 juli 2015


Graag wil ik weer even wat leuk en vrij nieuw speelgoed onder de aandacht brengen. Zoals jullie misschien al weten zijn wij thuis helemaal verzot op Lego. En nu is er ook Kronkiwongi van Lego. Kronki- wat, zal je wel denken. De naam is gek en stelt helemaal niks voor. En dat is het hem juist.

Kronkiwongi is Lego zonder gebruiksaanwijzing. Wat moet je dan maken van de Lego? Alles mag en niks moet. Je kindje wordt helemaal vrijgelaten in zijn of haar fantasie. Kronkiwongo wordt geleverd in een rode doos en is gevuld met verschillende soorten bouwstenen qua kleur en formaat. Een doosje gevuld dus met je eigen fantasie!

Hayley is ook aan de slag gegaan met Kronkiwongi. Zij heeft er verschillende hondjes van gemaakt. Ik vind het knap hoe ze het bedenken die kinderen. Zo kan ik me herinneren dat we een keer op een Lego beurs waren met het gezin en we rond de tafel zaten met een hoop kinderen. Op de tafel lag ook een hele berg Lego. En terwijl mijn man en ik iets lelijks in elkaar zetten, maakt een klein meisje naast ons een giraf. Kinderen zijn zo vrij in hun fantasie. Als volwassenen denken we vaak te moeilijk en te beperkt.

En dat is het leuke ook aan Kronkiwongi. Er zijn geen beperkingen, geen regels, alles mag!




Categories:

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het leuk dat er lego is dat niet 'voorgeprogrammeerd' is. Ik snap alleen niet helemaal waarom het ineens Kronkiwongi heet. Want is dat niet gewoon de oorspronkelijke lego?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook van de echte lego. Alle gekke figuren die je dan maakt zijn kronkiwongi. De fantasie wordt gestimuleerd met 'restjes' lego.

      Verwijderen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!