woensdag 21 oktober 2015


Gisteren bezochten we Lego World in de Jaarbeurs in Utrecht. Ik was weer uitgenodigd om dit gave event mee te maken. 2 Jaar geleden gingen we er ook heen en dat was toen heel goed bevallen. Alleen was Hayden nog een baby'tje die amper kon zitten en dus kreeg hij er toen nog niet veel van mee. Dit jaar keken we er extra naar uit aangezien ik zeker wist dat hij het fantastisch zou vinden.

Rond half 12 kwamen we eindelijk aan in de Jaarbeurs (we hebben eerst 20 rondjes moeten rijden, aangezien de hele omgeving rond de jaarbeurs is opengebroken). Eenmaal binnen was het event al in volle gang, jeetje wat was het druk! Maar het was wel vele malen groter dan 2 jaar geleden. Toen was Lego World verdeeld over 2 hallen en dit jaar over 4 hallen! Wel een heel verschil. Er was zoveel meer te doen en te zien, ik wist vrijwel zeker dat we niet alles konden doen en zien in die paar uur die we hadden om er rond te lopen.

Maar de kinderen vonden het weer geweldig. Ik mag ook wel zeggen dat je Lego World eigenlijk niet kunt missen als uitje in de herfstvakantie. Half Nederland gaat er ook heen, maar het is fantastisch. Voor Hayden was het Lego Hemel. Hij keek werkelijk zijn ogen uit en rende constant weg omdat hij zoveel moois zag. Onze ogen werden behoorlijk op de proef gesteld en we moesten de kinderen dan ook heel goed in de gaten houden in de drukte. Gelukkig raakte geen van de kids kwijt. Wij hebben namelijk onze eigen methode: we houden allebei 1 kind extra goed in de gaten. Ik meestal Hayley en mijn man meestal Hayden. Gelukkig hebben we er maar 2 :). Maar een kind kwijtraken in Lego World schijnt helemaal niet zo raar te zijn. Er waren namelijk in elke hal speciale plekken waar kinderen werden opgevangen en om de haverklap werd er weer omgeroepen dat Pietje of Jantje zijn papa en mama kwijt was. Ik hoop dat ze allemaal weer veilig thuis zijn.

Er was ontzettend veel te doen. En ik weet dat we ook niet alles hebben gezien. Maar de Lego Duplo hoek viel goed in de smaak. Even als de vele bouwhoeken, waaronder die van Lego Friends. Maar ook de vitrines met mooie bouwwerken van dieren en dergelijke.

Wat ik zelf heel erg leuk vind zijn de fans van Lego. Die mensen staan met hun eigen grote bouwwerken op de beurs om hun favoriete hobby te tonen. Van mega grote bouwwerken van boten en gebouwen, tot grote dorpen en zelfs een soort van technische knikkerbaan. Heel gaaf. Helaas stonden er dit jaar niet heel veel hobbyisten, 2 jaar geleden waren het er veel meer. Dat vond ik wel erg jammer. Vooral met de grote van het event, hadden er wel meer van dat soort 'kraampjes' mogen staan.


Het was een top dagje met de kinderen. En we kunnen er denk ik niet omheen, volgend jaar gaan we er zeker weer naar toe! Bedankt Lego World voor de geweldige dag!
 
Hierbij nog een paar aantal foto's van ons Lego avontuur in de Jaarbeurs.






0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!