donderdag 10 december 2015

Boeken zijn geliefd in ons huis. Elke avond voordat beide kinderen naar bed gaan, lezen we een verhaaltje. Meestal gaat eerst Hayden naar bed. Hij wilt elke avond hetzelfde korte verhaaltje. En een uurtje later gaat Hayley naar bed en lees ik haar eventjes voor. Hayley is natuurlijk wat ouder dan Hayden en zij heeft dus een stuk meer interesse voor diverse en langere verhalen. Met de nadruk op lang, want het liefst heeft ze dat ik elke avond een geheel boek voor haar lees.

En nu hebben we een nieuw kinderboek op de planken staan: Wat een pech, mijn naam is weg! En het leuke aan dit boek is, dat hij voor elk kind uniek is. Het boek is namelijk een persoonlijk prentenboek en onze versie is speciaal gemaakt voor Hayley.

Over het boek:

Wat een pech, mijn naam is weg! volgt het verhaal van een kind dat op een ochtend wakker wordt en zijn of haar naam is vergeten. Hij of zij vertrekt op een geweldig avontuur, om de vermiste letters van zijn of haar naam op te sporen. In het verhaal komt het kind verschillende karakters tegen die de letters van de naam geven. En aan het einde van het boek, als alle letters zijn gevonden, weet het kind zijn of haar naam weer. De naam is uiteindelijk de naam van jouw kind. Zo krijgt Emma van de Eenhoon een E, een M van de Meermin, geeft de Majesteit haar een M en tot slot de Adelaar een A.


In Hayley's boek gaat er dus een meisje op zoek naar haar naam. Van de Hofnar krijgt ze de letter H, van de Angsthaas de A, van de Yeti de Y, van de Leeuw de L, van de Egel de E en een Tornado geeft haar nog een extra letter en dat is de Y (er zijn niet zoveel woorden met de Y natuurlijk).

Gisteravond had ik het boek gepakt en zei dat ik haar een nieuw verhaal ging voorlezen. Ik vroeg haar een pen en papier te pakken en vertelde als introductie dat het boek ging over een meisje dat haar naam kwijt was en opzoek ging naar de letters. Elke keer als er een letter voorbij kwam, moest Hayley die opschrijven. Terwijl ik het verhaal voorlas, noteerde Hayley elke keer de letter die werd gegeven aan het meisje. Ze was zo geboeid door het verhaal, dat ze niet eens doorhad dat ze intussen haar eigen naam op schreef.

Aan het einde van het verhaal vroeg ik haar "En als je dan nu op je blaadje kijkt, wat staat daar dan voor naam?" "Daar staat Hayley, mama," antwoordde ze. "Dus welke naam heeft het meisje in het boek?" Hayley kreeg een enorme glimlach op haar gezicht "Hayley! Nog een keer mama!"




Een prentenboek en een avontuur in 1 dus. Wat een leuk boek is het. En zou jij ook graag zo'n boek willen bestellen voor je kleintje? Ga dan naar deze site en creĆ«er het avontuur van jouw kindje.
Categories:

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!